Després d'unes paraules de presentació del nostre President, l' amic i soci de l'Agrupació, Jesús de la Cruz, a qui hem d'agraïr les gestions fetes per que la conferència es pugués dur a terme, va fer un resum de la extensa i prolífica vida artística de'n Fuster, creador de l'Estrambotisme.
Per les seves paraules, ben documentades, ja vam adonar-nos de que ens trovabem devant d'un artiste polifacètic que no tant sols pintava sino que la seva obra abarcava altres disciplines com l'escultura, la música i l'escriptura i, per sobre de tot, la bonhomia.
Es va projectar un video en que es veien obres seves de diverses époques; també una demostració de com es pinta una aquarel·la i el seu taller, ubicat a l'Estartit, que donava una pinzellada de la personalitat de l'artista al mostrar diferents artilugis de la seva invenció com ara una paleta feta amb un troç de fusta i tapes de melmelada.
A continuació, va començar la conferència propiament dita.
Comentà la importància del dibuix en tota pintura. De l'aquarel·la, en destacà el valor suprem de la taca, de les pinzellades amples. Esmentà a Turner amb els seus quadres moltes vegades monocroms on la importància de la taca hi tenia capital importància "És aquí quan l'artista es deixa d'anècdotes i passa a l'abstracció".
Creu que el paper d'aquarel·la és molt important. S'ha de saber quin és el moment precís i/o oportú d'aplicar la pintura. De pinzells, per a ell, no en calen gaires però s'han de cuidar bé.
Si les explicacions tècniques eren interessants, no cal dir les teòriques en que aboga per la llibertat de fer, per la investigació, per la simplicitat (dins d'un quadre, lo que no és indispensable, hi sobra).
No es cansà de repetir que la pintura és cosa mental.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada